wedkarstwo, wedkarstwo splawikowe, wedkarstwo gruntowe, wedkarstwo spiningowe, wedkarstwo morskie, wedkarstwo muchowe, muszkarstwo, sklep wedkarski, wedkowanie, lowienie ryb, porady dla wedkarzy, blog wedkarski, wedkowanie,sklep wedkarski polkowice, sklep wedkarski lubin, sklep wedkarski, akcesoria wedkarskie, sklep spinning, sklep muszkarstwo, sklep splawik, splawiki, muszkarstwo, zanety, plecionki

Wędkarski obiektyw

Albumy zdjęć

Bornholm 2018.

Przepiękna zdobycz.
Marcowa wyprawa na morskie trocie. Obszerny opis w zakładce Blog, artykuł Bornholm 2018.

Bornholm 2017.

W sezonie 2017 dwukrotnie udaliśmy się na Słoneczną Wyspę, żeby zapolować na trocie wędrowne. Skład marcowej ekipy był największy w historii naszych wypraw na Bornholm: Adam, Daniel, Darek, Marek, Piotrek, Mirek, Paweł. Szczególnie cieszą dobre wyniki osiągnięte na muchę, potężny srebrniak złowiony przez Daniela, a także fakt, że wszystkim udało…

Letnie Okonie 2017

Silny jak szczupak.
Letnią porą zazwyczaj skupiamy się polowaniach na białe drapieżniki: bolenie, klenie i jazie. Jednak tego lata czasu na wędkarskie wyprawy było mniej, a w dodatku odnosiliśmy wrażenie, że na naszym odcinku rzeki boleni nie ma za wiele. Postanowiliśmy więc poświęcić więcej czasu okoniowi - rybie niezwykle pięknej, ale również bardzo…

Trochę Szwecji

113
Kilka zdjęć z jesiennej Szwecji w 2016 roku. OLBRZYM Adama- 113cm. Mocniej kręciliśmy filmy...:)ZOBACZ YouTube- PawlusSidewinder.

Z wędką za pasem...

Migawki z wędkarskich wyjazdów.

Boleniowy maj.

Bolenie z początku maja z Odry.

Wiosna...

Kwiecień plecień...2016

W kwietniu na Bornholm...

Kwietniowy wyjazd na duńską wyspę.

RYBOMANIA 2016 POZNAŃ

Odwiedziliśmy targi RYBOMANIA 2016 w Poznaniu.

Początek sezonu trociowego Rega- Ina 2016.

Mroźna osiemdziesiątka z drugiego stycznia, złowiona przy ok. minus 5. Zmrożona 60 z Regi z trzeciego stycznia. 4 stycznia rano wracaliśmy do domu z mrozem za oknami -15 stopni.

Sandacze, boleń, kleń- ciepły grudzień 2015.

Świetne warunki pogodowe pozwalały na spokojne wędkowanie na Odrze w okoloicach Brzegu. Złowiliśmy kilka ryb z czego największe znalazły się w galerii. Jako BONUS sandacz z Pilichowic:)

Szwedzki październik 2016.

Dwa tygodnie w Szwecji. Łowienie z łodzi i brodzenia w ciepłym październiku na bardzo małej wodzie.

Szwecja 2015- wrzesień.

Wrześniowa podróż do Szwecji. Oczywiście zabraliśmy ze sobą wędki. Bardzo ciepła aura sprzyjała wycieczkom i spacerom po szkierowym wybrzeżu. Zwiedziliśmy kilka miejsc w południowej Szwecji i w wielu z tych miejsc udało nam się połowić.

Druga połowa września.

Woda na poziomie 135-150cm a zatem niska i czysta.

Wrześniowe Rapy.

Ryby z wody 140-150.

Letnia niżówka.

Woda w przedziale 130-150cm. Ryby szybko wracały do wody. Nad wodą upały mocno ponad trzydziestostopniowe w cieniu.

Jeden sierpniowy dzień... z mgły w upał.

Woda na bardzo niskim poziomie a my odwiedziliśmy nową miejscówkę...

Letnie spacery z wędką...

Jezioro, rzeka, staw, żwirownia, pole, las... wakacje.

Czerwcowy kalejdoskop.

Czerwcowe różności z bardzo małej wody.

Osiemdziesiątka.

Boleń 80cm złowiony 22 maja na wodzie 230cm przy zachodzie słońca.

Rapy z mętnej wody.

Bolenie się uparły i postanowiły cicho siedzieć na swoich miejscach. Na wodzie prawie bez oznak żerowania. Woda niska i mętna niosąca wiele patyków i resztek zieleniny. Ryby od początku sezonu łowione są dość loteryjnie. Dochodzą nas głosy o dobrych wynikach z rana podczas zawodów wędkarskich. Po kilka osób przychodziło do…

Majowy półmetek.

Do 15 maja nie trafiłem na powierzchniowe żerowanie boleni. Woda na niskim poziomie 230cm. Dwa boleniowe popołudnia nad Odrą i piknikowe okonie ze stawu.

Boleniowa sobota 9 maja.

15.20
Wędkowanie na Odrze w godzinach od 15 do 21 w sobotnie ciepłe popołudnie. Poziom wody 270cm w tym sezonie chyba najwyższy. Woda mocno zmącona niosąca gałązki, konary i pozlepiane zabrudzenia. Bardzo przyjemne chwile nad rzeką. Praktycznie na każdej odrzańskiej tamie były bolenie choć nie żerowały w sposób widoczny. Miałem wiele…

Boleniowe rozpoczęcie 2015.

Kilka zdjęć z pierwszych majowych dni, łącznie udało się złowić 6 boleni. Woda na poziomie 240-260-230cm.

Kwietniowe przedpołudnie ze spinningiem i muchą.

25 kwietnia od godzin porannych do 12 w południe łowiliśmy na muchę i spinning z dobrymi efektami przy bardzo ładnej pogodzie. Woda czysta i niska.

Kwiecień plecień.

5 kwiecień
Kwietniowa aura i różne gatunki jakie udało nam się połowić.

Bornholm 2015

Wróciliśmy przed Niklasem. Od poniedziałku po naszym powrocie zaczęło wiać z prędkością 80-120 km/h. W porywach nawet mocniej. Nasza pięcioosobowa grupa trafiła na świetne warunki. Największe ryby udało nam sie złowić w pełnym słońcu. Zaczynaliśmy łowienie pomiędzy 9 a 10 rano i łowilismy do ciemna. Dwa dni naszego pobytu były…

Rozpoczęcie na Inie.

Łowilismy w dniach 2-5 styczeń. Woda na poziomie 240cm w Goleniowie. W pięciu złowiliśmy 5 ryb. Największa ryba 61cm, samiec. Kilka zdjęć z wyjazdu.

Grudniowe spacery

Grudzień nad Odrą. Dwa popołudniowe spacery przed 15 grudnia. Dwa szczupaki i boleń, mój ostatni w 2014.

Grudniowe łowy

Grudniowe łowy na Odrze. Piękne bolenie na +60 i dwa sandacze złowione na średniej wodzie powyżej Ścinawy przez Daniela. Woblery Lipińskiego i gumy Hamera były najskuteczniejsze.

Ciepły listopad nad Odrą.

Pogoda jaką każdy wędkarz może sobie wyśnić i wymarzyć jeśli brać pod uwagę listopadową porę roku. Tak ciepło nie było od dawien dawna. Może to być najcieplejszy listopad od zawsze. Woda w Odrze ma 10 stopni a to sprzyja żerowaniu ryb drapieżnych, które objadają się w najlepsze. Niekiedy zdarza się,…

Szwecja jesienią 2014.

polski akcent
Wyjazd na przełomie października z listopadem. Bardzo ciepło. Z rana temperatura około 6-8 stopni. W ciagu dnia dochodziła do 18 stopni. Woda 11 stopni, niska. Bez deszczu cały wyjazd. W albumie większe ryby jakie udało nam się złowić. Największa ryba 96. Także 92 Daniela i 91 Adama, pod 90 Sebastiana.…

Październikowe rapy i rapki.

Odra w październiku niosła średnią, stabilną wodę. Ryby łowione od 15 do zmroku. Ryby małe i średnie w przedziale 45-65.

Szwedzkie lato

Oczywiście w przenośni. Byliśmy na przełomie września z październikiem. Woda bardzo ciepła 14 stopni stąd wzmianka o lecie. To zapowiadało inną specyfikę łowienia. Tak było w istocie. Duże ryby jeszcze nie podeszły na blaty musieliśmy precyzyjnie dobierać miejscówki, w których można było na nie liczyć. Złowiliśmy kilka pięknych ryb 101,99,96,94,90…

Koniec lata.

Ryby z końca sierpnia i września. Woda na poziomie 320-350. Bolenie łowione bez oznak żerowania. Galerię rozpoczyna boleń z 20 września z wody 330 bardzo mętnej na Soula 5 Andrzeja Lipińskiego. Potem piękna ryba z 13 września na Roberta Hamera i kolejne 6 września i 17 sierpień.

Lato z komarami.

Bolenie z 9 sierpnia z wody 270cm. Szczupak i okoń z poczatku sierpnia. Następnie lipcowe ryby z Odry. Kilka popołudniowych wyjazdów na początku i końcu miesiąca. Od 14 do 23 nie byłem nad rzeką. W albumie kleń ponad pięćdziesiąt z początku miesiąca i boleń ponad siedemdziesiąt złowiony w upalne popołudnie…

Czerwcowe łowy.

Klenie na obrotówki złowione na koniec czerwca. 60 Damiana złowiona w południe 27.06. Woda 210. Wieczorna średnia woda- 230. Łowienie na spadającej wodzie- 270. Bolenie z wysokiej wody- 360. Na prośbę Piotrka wspominam o komarach. Na ratunek przyszła moskitiera można śmiało powiedzieć, że jest plaga. Szwedzki jaź na rękach Kajetana…

Bolenie w amoku.

Łowienie boleni na wysokiej wodzie w przerwach pomiędzy ulewami dało wspaniałe efekty. Pomiędzy dwoma główkami zgromadziło się wiele żerujących ryb. W większości były to ryby 55-60 cm. Pojedyncze egzemplarze mogły mieć 70 cm i więcej. Największy jakiego udało się złowić miał ponad 70. Trudne warunki zdjęciowe nie pozwoliły na swobodne…

Majowe ryby

Łowienie w maju na odrzańskich główkach.

Pierwszy w sezonie.

Pierwszomajowa ryba z warkocza. Relacja prawie klatka po klatce.

Wiosenny spławik.

Dwa dni na rzece, dwa na stawie. Rzeczne płocie, jazie i cztery dorodne liny złowione na spławik. Leszcze i lin ze starorzecza.

BORNHOLM 2014

To było wielkie wędkowanie, nasz najlepszy wyjazd na Bornholm biorąc pod uwagę liczbę złowionych ryb. Woda miała wyższą temperaturę, co zawdzięczamy znacznie cieplejszej wiośnie. Porównując z innymi latami na przełomie od stycznia do marca 2014 temperatury były wyższe od 6 do 9 stopni. Właściwie to ciepła końcówka zimy na wyspie…

Ina 2014

Dwa wyjazdy nad Inę. Styczeń i luty 2014 roku. Ryby nas nie rozpieszczały.

Szwedzki listopad.

Adam, Daniel, Julian, Mirek. Takim składem łowiliśmy brodząc w końcówce listopada na szwedzkich szkierach. Powitała nas duża woda. Łowiliśmy z nadzieją na duże ryby. Praktycznie na jerki Strike Pro. Modele 15,12,10 cm. Średniaki i mniejsze modele były najskuteczniejsze. Wędkowaliśmy zestawami z kołowrotkami ze stałą szpulą, dwóch zestawami castingowymi. Wyniki podobne…

Nad Odrą w listopadzie i grudniu.

Trzy wyjazdy nad Odrę w listopadzie. Szczupak pod 80cm, boleń 55 , okonie max. 28cm. Kilka krótkich szczupaków. 30 listopada szczupak 65cm na Profi Blinkera. 5 grudnia sandacze ok.50cm i ok.65cm. 26 grudnia na wodzie Głogów 250 szczupak niecałe 60cm.

Szwecja po raz drugi. Rok 2013

Październikowa Szwecja obdarzyła pięknymi rybami.

Szwecja po raz pierwszy. Rok 2013

Ciepły i rybny wyjazd we wrześniu. Łowiliśmy z łódki i z brzegu. Połowiliśmy okoni w rozmiarach do 36cm. Przez cały prawie wyjazd było bardzo słonecznie. Sczupak 101 i jeszcze cztery ponad 90cm.

Wieczorem nad Odrą.

Sierpniowe łowy wieczorem i przy zachodzie słońca. Bolenie reagowały na niewielkie obrotówki. Woda na poziomie Głogów 220cm. Bezwietrznie. Bolenie w przedziale 50-60cm, szczupak lepszy. Wrześniowy z popa.

Ropa 2013

Przełom lipca z sierpniem. Upały po 35-37 stopni, w rzece całkiem przyjemnie. Kilka dni nad Ropą w Gorlicach.

Dwa rozpoczęcia 2013

Początek czerwca. Boleń Odra. Sandacz Otmuchów.

Sklep Lubin

Posiadamy wyroby: ABU, Fuji, Berkley, Mistrall, Jaxon, Okuma, DAM, Daiwa, Dragon, Colmic, Cormoran, HRT, Gamakatsu, Hansen, Hayabusa, Owner, VMC, Loop, MAX , Mikado, Mivardi, Mustad, Pacific Bay, Patriot, Plano, Power Pro, Rapalla,RELAX, Ron Thompson, Flambau, Tiemco,Salmo, Savagear, Scierra, SHIMANO, Solvkroken, SPRO, Stroft, G Loomis, Mitchell, VISION, Simms, Demar, Bugno, Browning,…

W lutym na Pomorzu.

Cztery dni lutowego trociowania okazały się być- niełatwe. W przeciwieństwie do stycznia, teraz mieliśmy prawdziwie zimowe warunki. Przyjechaliśmy na ryby, po przejściu dużej wody, z pewnością wiele troci zeszło już do morza. Z wcześniejszych informacji, wiedzieliśmy o niewielkich srebrniakach. Podczas reskiej troci 16 i 17 lutego złowiono wyłącznie srebrniaki. Nie…

Ina 2013 - trzy dni nad rzeką.

kelt z Iny
Daniel, Marek, Mirek. Łowiliśmy od 2 do 5 stycznia. Wędkowaliśmy z dala od natłoku ludzi. Nie wiem, czy ktokolwiek pamięta taką pogodę na rozpoczęcie sezonu trociowego tj. 5 do 8 stopni C. Wiosna w powietrzu zachęcała do wytężonego wędkowania. Przelotnie padał deszcz. Woda w Goleniowie na poziomie 190-200cm. W trójkę…

119

Darek z olbrzymem z zatoki. Waga 13,46kg.

Śnieżne dziewięćdziesiątki.

Rano minus 5 stopni. Łowić można było od 10. Rozpoczołem od muchy, jednak ryby nie wychodziły. Spinning około południa zrobił swoje. Brania były na maksymalnych rzutach, bardzo delikatne, za to ryby wielkie. Dwie ponad 90, jedna otarła się o ten wymiar. Wiatru zero, pełne słońce. Kij Savagear Parabellum 2.80/23gr. Kołowrotek…

Szwedzka jesień.

Wiatr, słońce i bez deszczu, to naprawdę rzadko się zdarza.

Debiut EOS-a 550

Przekroczone 55 cm.
Miejsce: Odra na wysokości Golkowic. 8 września wystąpili: szczupak ok. 60, jaź przekroczone 55, boleń ok. 65. 9 września wystąpił: boleń ok. 60. 23 stopnie powietrze. Zdjęcia od 16 do 20. Woda mała. Drugiego dnia +20 cm. Komarów większa ilość. Ludzi nad wodą również.....

Bornholm 2012

Wyjazd wiatrów i nowych łowisk, wielu srebrnych pięćdziesiątek, pięknych keltów i piotrkowego srebrniaka. Ryby dopisały ilościowo. Wszyscy byli zadowoleni i bogatsi o nowe doświadczenia.

Bornholm 2011

Wyspa przywitała nas chłodem.

Bornholm 2010

Powtarzamy wyjazd na wyspę, która oczarowała nas rok wcześniej.............

Szwecja 2010

Darek,Ijo, Mirek, Przemek

Trocie

Wrześniowa
Ryby z naszych rzek.

Z cykadami nad Odrą.

Przynęta lecąca daleko i okazuje się, że potrafiąca skusić każdy gatunek. Od białych ryb, po największe drapieżniki naszych wód. Okazuje się, że często, w jednym domu mieszka wielu lokatorów. Można cykadę poprowadzić głęboko, można zabruździć powierzchnię. Takie cechy towarzyszą niewielu przynętom. Znany amerykański model tej przynęty, okazał się strzałem w…

Pstrąg i Lipień

zapięty za błonkę...
Kilka zdjęć tych, które dały się złowić. Różna pogoda, różne miejsca, różne też - pora roku i woda w rzece.

Bolenie

Wspaniałe torpedy naszych rzek i zbiorników.

Trofea

Galeria prezentuje przechytrzone okazy. Zapraszamy!

Szwecja 2007

Kolejny wyjazd - nowe miejsca, stara pasja.

Szwecja 2008

Wyjazd przyniósł wiele pięknych ryb i wspaniałe wspomnienia, uwiecznione na zdjęciach...

Szwecja 2009

Póżna jesień obdarza chłodnymi nocami i pięknymi rybami...

Szwecja 2011

Jesienny wyjazd do Skandynawii na grube szwedzkie szczupaki.

Srebrniaki

Srebrne trocie....spełnienie wędkarskich marzeń. Każdy, kto raz złowił tę rybę, niezależnie czy w morzu, czy w rzece, pozostaje jej oddany na zawsze. Nie znam osoby, która z własnej woli przestała łowić te piękne ryby. Są też motorem napędowym, do działań na długie jesienno-zimowe wieczory.

klimaty

Miejsca wyjątkowe. Wielkim przywilejem człowieka jest możliwość oglądania, wszystkiego co go otacza.Każdy kto znalazl się sam na sam z przyrodą, zachwycając się jej potęgą i pięknem będzie długo pamiętał te obrazy.

bornholm...

Posiłkując się informacjami z prasy i publikacji wędkarskich, postawiliśmy na samodzielne zbadanie bornholmskich łowisk. Na długo przed wyjazdem udało nam się zgromadzić informacje dotyczące poszczególnych "miejscówek". Ogrom pracy wykonał Daniel dokładnie rozpracowując szczegóły dojazdu do kolejnych łowisk. Był to strzał w dziesiątkę ponieważ pozwoliło nam to właściwie reagować na zmiany…

Arcydzieło

Ryby potrafią zachwycić w każdym calu.Wielkość ma pośrednie znaczenie.